V i d e o s :
2 0 1 4
Εκδηλώσεις στα πλαίσια της έκθεσης Ανοιχτή Γραμμή.
https://www.youtube.com/watch?v=oqCzgBF3SBc
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014, ώρα 19:00; στο Open C.A.S.E. – Center for Art, Science & Education:
Στρογγυλό τραπέζι: Ο Ήχος στη Μουσική και τις Επιστήμες.
-Δρ. Ιωάννης Δαγκλής: Αστροφυσικός, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
«Θα σας μιλήσω για έναν «ήχο βουβό». Είναι βουβός επειδή, αν και πρόκειται για μια ταλάντωση – όπως είναι Όλοι οι Ήχοι – είναι μια ταλάντωση ηλεκτρομαγνητική και όχι μηχανική, είναι μια ταλάντωση πεδίων και όχι ύλης. Πώς δημιουργείται αυτή η Εξωτική μουσική και τι αποτελέσματα έχει;»
2 0 1 3
H παράσταση για την γέννηση του κεραυνού που οργανώθηκε από το ΚΣΥΜΕ ε δ ώ
https://youtu.be/b2ZdSHCaM5Q
7ο Διεθνές Φεστιβάλ Επιστημονικών Ταινιών της Αθήνας: Επιστήμη και Επιστημονική Φαντασία.
Συναυλία Πειραματικής Μουσικής από το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας.
Στο Instituto Cervantes στην Αθήνα, Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013.
Η Γέννηση του Κεραυνού
Έργο για αφηγητή, γυναικεία φωνή, φλάουτο, βιολί, ζωντανά ηλεκτρονικά, προβολές και προηχραφημένο υλικό, βασισμένο στο ομώνυμο κείμενο του Κωστή Τριανταφύλλου. Πρόκειται για μια ομαδική σύνθεση των καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στα πλαίσια του μουσικού συνόλου του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας (KSYMEnsemble).
“Το γεγονός πριν. Πριν από την εμφάνιση του κεραυνού. Δημιουργική στιγμή πριν. Πριν από την ριζοσπαστική παρουσία του που θα ανανεώσει την ατμόσφαιρα και τον ηλεκτρισμό της γης. Για να φέρει την βροχή και την ανθοφορία. Για να εξισορροπήσει τις ηλεκτρικές δυνάμεις. Για επαναπροσδιορισμό της αρμονίας.
Το πεδίο των λαμπυρισμών είναι αυτό που εμφανίζεται όταν ο λεγόμενος ανιχνευτής κεραυνός έχει ολοκληρώσει την αγωγιμοποίηση ενός καναλιού μέσα στο οποίο θα ολοκληρώσει την εμφάνισή του ο κεραυνός.
Σε ένα αχανές πεδίο κάποιοι σκόρπιοι λαμπυρισμοί ορίζουν εκείνο τη γέννηση ενός άυλου και αγώγιμου αγωγού που επιτρέπει στο κορυφαίο φυσικό φαινόμενο του κεραυνού να κάνει την εμφάνισή του. Οι διαδρομές στο πεδίο που λαμπυρίζει δρόμοι που θα χαθούν δίνοντας τη θέση τους στους κεραυνούς. Χορός πάνω στον δρόμο του εκρηκτικού μύθου. Γενεσιουργό αίτιο. Ξεκινάει η περιδιάβαση-ανακάλυψη του χωμάτινου πεδίου δράσης, δημιουργείται η ανάλογη επικοινωνιακή σχέση , η διαδικασία αναγνώρισης, το τεκμήριο της αγωγιμοποιημένης διαφορετικότητας, η πραγματοποιήσιμη σύνδεση ξεκινάει και η μουσική αρχίζει να ακούγεται μέσα στις άπειρες εκρήξεις που συνθέτουν τη γραμμή του κεραυνού αφήνοντας τη βαθειά ανάσα του ήχου που σχηματίζεται στο βάθος με τη βροντή που παραλλάσσεται ανάλογα με τον άνεμο και τη μορφολογία της γης.
Το γεγονός, πριν εμφανιστεί ο κεραυνός.
Κανένας δεν περιπλανήθηκε πάνω σ’ αυτό το πεδίο. Δεν ξέρεις καν που θα δημιουργηθεί και είναι διαδικασία υψηλού ρίσκου.
Το ενεργειακό αλφάβητο στο οποίο καλούμαστε να συνυπάρξουμε μας ζητάει να το κατοικήσουμε, να το οικειοποιηθούμε,
να το περπατήσουμε, να το σχολιάσουμε.
Η σημασία των περιπλανήσεων στο χώμα που λαμπυρίζει. Τελετουργία αναγνώρισης του μυστήριου που μας κάνει κοινωνούς των ουσιαστικών γεγονότων που έπονται.”
Κωστής Τριανταφύλλου
Συντελεστές:
Αμαλία Κουντούρη, φλάουτο
Κόριννα Λατέλη, φωνητικά και κίνηση
Τάνια Σικελιανού, βιολί
Κώστας Μαντζώρος, ηλεκτρονικά
Κωστής Τριανταφύλλου, αφήγηση
Παναγιώτης Τσάγκας, οπτικά, φωτισμοί, βίντεο καταγραφή της παράστασης
Πέτρος Φραγκίστας, ηλεκτρονικά
Νίκος Χαριζάνος, ηλεκτρονικά
1 9 9 6
Κωστής Τριανταφύλλου "ενέργεια εν έργω". Αθήνα 1996. Κωστής Τριανταφύλλου "ενέργεια εν έργω" στην αίθουσα τέχνης Θέμα, 1996,Αθήνα. Eκπομπή του Seven X για τα εικαστικά από την Καίτη Φράγκου. |
Ενεργειακά ποιήματα.
Σινική μελάνι, σε Α4 χαρτί.1986-2003.
Espace Electrique aux musée Electropolis.
Mulhouse.FR.1995.
Costis, Espace Electrique à Electropolis, Mulhouse.FR. 1995.