bande libidinale, Costis, 1990.
δ ι α σ χ ο ί ν ι σ η
κουβάρι, Κωστής, 1990.
τύλιγμα, Κωστής, 1990
.
στις διαδρομές του Ε λ λ ά ς Ε ξ π ρ έ ς
http://www.costis.gr/piepsilonzeta972sigmaf-lambda972gammaomicronsigmaf.html
http://www.costis.gr/piepsilonzeta972sigmaf-lambda972gammaomicronsigmaf.html

Στην είσοδο του Ωνάσσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου.
Α. Σουλιώτου & Κωστής με το έργο Στις διαδρομές του Ελλάς Εξπρες.
22.11.2016, Ω.Κ.Κ.,Αθήνα
Α. Σουλιώτου & Κωστής με το έργο Στις διαδρομές του Ελλάς Εξπρες.
22.11.2016, Ω.Κ.Κ.,Αθήνα
μίτος της Αριάδνης / fil conducteur / αγωγός διαλόγου / καθημερινός μίτος ζωής
2018.
7ο απόσπασμα από τη χώρα του κανενός: τελετουργία της αλφαβήτου. 1988-2012
Ε.Μ.Σ.Τ.
2012
6ο απόσπασμα από τη χώρα του κανενός τελετουργία της αλφαβήτου. 1988-2012
Ε.Μ.Σ.Τ. στο ωδείο Αθηνών
.
6ο απόσπασμα από τη χώρα του κανενός τελετουργία της αλφαβήτου. 1988-2012
Ε.Μ.Σ.Τ. στο ωδείο Αθηνών
.
6ο απόσπασμα από τη χώρα του κανενός: τελετουργία της αλφαβήτου. 1990-2012.
Έργο φτιαγμένο ειδικά για την έκθεση, «αυτό είναι ένα ποίημα», στο Ε.Μ.Σ.Τ.
Δε μπορεί παρά να είναι εκρηκτική η καθημερινότητα. Έτσι και η αλφάβητός της.
Η αλφάβητος σαν παραγωγός εκρηκτικών νοημάτων που προάγουν την επανεννοιοδότηση.
Αυτός ο ευαίσθητος αγωγός, το λεπτό μαύρο σκοινάκι, σε αυτή μου την τελετουργία ενώνει τρεις αναγνώσεις.
Αυτή του εφήμερου, της καθημερινότητας και της έννοιας του χρόνου.
Κόμποι από εφημερίδες τρέχουν ανάμεσα από συμβολικά αντικείμενα που μπορεί και να ορίζουν διαφορετικά το εφήμερο.
Η καθημερινότητα με μια πυκνή καταγραφή καθημερινών αντικειμένων ορίζει μια δικιά της λαβυρινθική ανάγνωση.
Τέλος κόμποι από κάρβουνο ορίζουν ρυθμικά κάποιο χρόνο που καταλήγει στην έκρηξη του κεραυνού μου.
Και οι τρείς αυτές ενότητες γράφουν τη ποιητική αίσθηση που θέλω να αναδείξω από αυτή τη τελετουργία.
Μπορείτε να διαβάσετε αυτή την αφήγηση;
Μπορείτε με δυνατή φωνή να επιλέξετε ένα νέο τελετουργικό για την αλφάβητο;
Μπορείτε να διηγηθείτε μια δικιά σας αποσπασματική ιστορία μέσα
από την πορεία που χαράζει και μας οδηγεί το σκοινάκι αυτό;
Στη χώρα του κανενός τα αποσπάσματα μπορούν να ορίσουν μια άλλη ποιητική – αρκεί να είναι εκρηκτική.
6ο απόσπασμα από τη χώρα του κανενός: τελετουργία της αλφαβήτου. 1988-2012.
Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε ο κεραυνός του Κωστή είναι στην έκθεση « λαβύρινθος ή το κενό μνημείο», για τα 200 χρόνια από τη Γαλλική Επανάσταση στον προαύλιο χώρο αλλά και τον εσωτερικό του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών σε μια μεγάλη εγκατάσταση. Σε αυτήν την έκθεση πρωτοπαρουσιάζεται επίσης και η αποσπασματική αφήγηση μέσα από το μίτο της Αριάδνης το μαύρο σκοινί που οριοθετούσε διαδρομές μέσα στον λαβύρινθο. Ένα από τα νοήματα της εμφάνισης τότε του κεραυνού ήταν η προσπάθεια να θέσει το πρόβλημα του μεταμοντέρνου σχετικισμού. Έτσι στο κοινό έργο με τον Κ. Καστοριάδη, Τράκτ, που εμφανίζεται μέσα στον λαβύρινθο ο Κ.Κ. γράφει πάνω στο κοινό γλυπτό τους αλλά και στην προκύρηξη που μοιραζότανε: « …Κάθε κοινωνία τιμάει τις επετείους της, αλλά σήμερα ο γιορτασμός της επετείου του ’89 είναι σαν τις ψευτο-ιταλικές πόλεις της Bofill πίσω από τον Σταθμό Montparnassse. Μετα-μοντέρνα επέτειος – δηλαδή ψευτόπραγμα…»
Αυτό το έργο είναι του 1988 και παρουσιάστηκε σε πολλές εκθέσεις σαν μια μεγαλοδιάστατη εγκατάσταση για εσωτερικό κι εξωτερικό χώρο. Εδώ όλες αυτές οι τελετουργίες βρίσκουν τον αναγκαίο διάλογο και παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην έκθεση του 2012 «αυτό είναι ένα ποίημα;» στο ΕΜΣΤ με επιμελήτρια την Τίνα Πανδή.
Ο Κωστής γράφει σε σημείωμά του γιαυτό το έργο: Δε μπορεί παρά να είναι εκρηκτική η καθημερινότητα. Έτσι και η αλφάβητός της. Η αλφάβητος σαν παραγωγός εκρηκτικών νοημάτων που προάγουν την επανεννοιοδότηση. Αυτός ο ευαίσθητος αγωγός, το λεπτό μαύρο σχοινάκι, σε αυτή μου την τελετουργία ενώνει τρεις αναγνώσεις. Αυτή του εφήμερου, της καθημερινότητας και της έννοιας του χρόνου. Κόμποι από εφημερίδες τρέχουν ανάμεσα από συμβολικά αντικείμενα που μπορεί και να ορίζουν διαφορετικά το εφήμερο. Η καθημερινότητα με μια πυκνή καταγραφή καθημερινών αντικειμένων ορίζει μια δικιά της λαβυρινθική ανάγνωση. Τέλος κόμποι από κάρβουνο ορίζουν ρυθμικά κάποιο χρόνο που καταλήγει στην έκρηξη του κεραυνού μου. Και οι τρεις αυτές ενότητες γράφουν τη ποιητική αίσθηση που θέλω να αναδείξω από αυτή τη τελετουργία.
Μπορείτε να διαβάσετε αυτή την αφήγηση; Μπορείτε με δυνατή φωνή να επιλέξετε ένα νέο τελετουργικό για την αλφάβητο; Μπορείτε να διηγηθείτε μια δικιά σας αποσπασματική ιστορία μέσα από την πορεία που χαράζει και μας οδηγεί το σκοινί αυτό; Στη χώρα του κανενός τα αποσπάσματα μπορούν να ορίσουν μια άλλη ποιητική – αρκεί να είναι εκρηκτική.
Η αποσπασματική και στιγμιαία οπτική και ηχητική εμφάνιση κι εξαφάνιση του ηλεκτρονικού κεραυνού όπως λέει ο Ε. Μαυρομμάτης: Ο Κωστής εργάζεται ως προς την ολοκλήρωση ενός όλου το οποίο γεμίζει συνεχώς από τα κενά του στο εσωτερικό του -τις διακοπές του- και κατά το οποίο τα κενά είναι και οι εξαφανίσεις του, την κάθε φορά που οι σπινθήρες της υλοποίησης επανέρχονται σύμφωνα με την αρχή της επαναληπτικότητας για να γεμίσουν τα προηγούμενα κενά και για να προκαλέσουν τα νέα, τα δικά τους και τα επόμενα πάντοτε κενά. Αυτή η επαναληπτικότητα έχει θεωρητική διάσταση, είναι το τέλος της σύνθεσης με την ιστορική της έννοια του εγκλωβισμού και της επικέντρωσης (της εσωστρέφειας) στο εσωτερικό της ως τελειώματος και είναι η αρχή της παράθεσης, ως της κατεξοχήν μεθοδολογίας του μοντερνισμού του εικοστού αιώνα… Ο Κωστής μεταφέρει την αναλυτική πρακτική στις εικόνες του, -την ποίηση της συνδεσμολογίας στη λειτουργία των εικόνων.
Έτσι αυτή η διακεκομμένη ηχητική κι οπτική παρουσία του κεραυνού σαν στοιχείο στην σειρά των αντικειμένων που αναγνωρίζονται στην πορεία του μαύρου σκοινιού, αναδεικνύει την αποσπασματική αφήγηση που ενυπάρχει κι εξελίσσεται μέσα και γύρω από αυτό το μαύρο σκοινί, εντοπίζοντας την σχέση με ασυνέχεια αλλά και προβληματισμό.
Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε ο κεραυνός του Κωστή είναι στην έκθεση « λαβύρινθος ή το κενό μνημείο», για τα 200 χρόνια από τη Γαλλική Επανάσταση στον προαύλιο χώρο αλλά και τον εσωτερικό του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών σε μια μεγάλη εγκατάσταση. Σε αυτήν την έκθεση πρωτοπαρουσιάζεται επίσης και η αποσπασματική αφήγηση μέσα από το μίτο της Αριάδνης το μαύρο σκοινί που οριοθετούσε διαδρομές μέσα στον λαβύρινθο. Ένα από τα νοήματα της εμφάνισης τότε του κεραυνού ήταν η προσπάθεια να θέσει το πρόβλημα του μεταμοντέρνου σχετικισμού. Έτσι στο κοινό έργο με τον Κ. Καστοριάδη, Τράκτ, που εμφανίζεται μέσα στον λαβύρινθο ο Κ.Κ. γράφει πάνω στο κοινό γλυπτό τους αλλά και στην προκύρηξη που μοιραζότανε: « …Κάθε κοινωνία τιμάει τις επετείους της, αλλά σήμερα ο γιορτασμός της επετείου του ’89 είναι σαν τις ψευτο-ιταλικές πόλεις της Bofill πίσω από τον Σταθμό Montparnassse. Μετα-μοντέρνα επέτειος – δηλαδή ψευτόπραγμα…»
Αυτό το έργο είναι του 1988 και παρουσιάστηκε σε πολλές εκθέσεις σαν μια μεγαλοδιάστατη εγκατάσταση για εσωτερικό κι εξωτερικό χώρο. Εδώ όλες αυτές οι τελετουργίες βρίσκουν τον αναγκαίο διάλογο και παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην έκθεση του 2012 «αυτό είναι ένα ποίημα;» στο ΕΜΣΤ με επιμελήτρια την Τίνα Πανδή.
Ο Κωστής γράφει σε σημείωμά του γιαυτό το έργο: Δε μπορεί παρά να είναι εκρηκτική η καθημερινότητα. Έτσι και η αλφάβητός της. Η αλφάβητος σαν παραγωγός εκρηκτικών νοημάτων που προάγουν την επανεννοιοδότηση. Αυτός ο ευαίσθητος αγωγός, το λεπτό μαύρο σχοινάκι, σε αυτή μου την τελετουργία ενώνει τρεις αναγνώσεις. Αυτή του εφήμερου, της καθημερινότητας και της έννοιας του χρόνου. Κόμποι από εφημερίδες τρέχουν ανάμεσα από συμβολικά αντικείμενα που μπορεί και να ορίζουν διαφορετικά το εφήμερο. Η καθημερινότητα με μια πυκνή καταγραφή καθημερινών αντικειμένων ορίζει μια δικιά της λαβυρινθική ανάγνωση. Τέλος κόμποι από κάρβουνο ορίζουν ρυθμικά κάποιο χρόνο που καταλήγει στην έκρηξη του κεραυνού μου. Και οι τρεις αυτές ενότητες γράφουν τη ποιητική αίσθηση που θέλω να αναδείξω από αυτή τη τελετουργία.
Μπορείτε να διαβάσετε αυτή την αφήγηση; Μπορείτε με δυνατή φωνή να επιλέξετε ένα νέο τελετουργικό για την αλφάβητο; Μπορείτε να διηγηθείτε μια δικιά σας αποσπασματική ιστορία μέσα από την πορεία που χαράζει και μας οδηγεί το σκοινί αυτό; Στη χώρα του κανενός τα αποσπάσματα μπορούν να ορίσουν μια άλλη ποιητική – αρκεί να είναι εκρηκτική.
Η αποσπασματική και στιγμιαία οπτική και ηχητική εμφάνιση κι εξαφάνιση του ηλεκτρονικού κεραυνού όπως λέει ο Ε. Μαυρομμάτης: Ο Κωστής εργάζεται ως προς την ολοκλήρωση ενός όλου το οποίο γεμίζει συνεχώς από τα κενά του στο εσωτερικό του -τις διακοπές του- και κατά το οποίο τα κενά είναι και οι εξαφανίσεις του, την κάθε φορά που οι σπινθήρες της υλοποίησης επανέρχονται σύμφωνα με την αρχή της επαναληπτικότητας για να γεμίσουν τα προηγούμενα κενά και για να προκαλέσουν τα νέα, τα δικά τους και τα επόμενα πάντοτε κενά. Αυτή η επαναληπτικότητα έχει θεωρητική διάσταση, είναι το τέλος της σύνθεσης με την ιστορική της έννοια του εγκλωβισμού και της επικέντρωσης (της εσωστρέφειας) στο εσωτερικό της ως τελειώματος και είναι η αρχή της παράθεσης, ως της κατεξοχήν μεθοδολογίας του μοντερνισμού του εικοστού αιώνα… Ο Κωστής μεταφέρει την αναλυτική πρακτική στις εικόνες του, -την ποίηση της συνδεσμολογίας στη λειτουργία των εικόνων.
Έτσι αυτή η διακεκομμένη ηχητική κι οπτική παρουσία του κεραυνού σαν στοιχείο στην σειρά των αντικειμένων που αναγνωρίζονται στην πορεία του μαύρου σκοινιού, αναδεικνύει την αποσπασματική αφήγηση που ενυπάρχει κι εξελίσσεται μέσα και γύρω από αυτό το μαύρο σκοινί, εντοπίζοντας την σχέση με ασυνέχεια αλλά και προβληματισμό.
7ο απόσπασμα από τη χώρα του κανενός τελετουργία της αλφαβήτου. Στην έκθεση της ΑΙΚΑ Θεωρήματα ΕΜΣΤ. Αθήνα.